Blink Uitgevers en Blink Educatie hebben, na een uitvoerige selectie, Swigle gekozen voor de bouw van hun nieuwe websites. Blink Uitgevers is met Bobo, Okki, Taptoe en National Geographic Junior de grootste Nederlandse uitgever van educatieve kindermerken. Blink Educatie ontwikkelt succesvol vernieuwende digitale lesmethodes voor het basis- en voortgezet onderwijs. Voor de bouw zal Swigle gebruik maken van het open source CMS-pakket Drupal. Met dit content management systeem kan Blink binnen haar online strategie de focus leggen op online marketing en content management.

Swigle ondersteunt het gehele proces van content ontwikkeling, beheer en publicatie voor het onderhouden van de websites Blinkeducatie.nl, Blinkuitgevers.nl, Blinkpartnerships.nl en voor de nieuwe lesmethode plot26.nl. Voor Blink betekent dit een overstap naar een centraal, toekomstbestendig web content management platform voor alle online initiatieven. Belangrijk daarbij is o.a. de vindbaarheid (SEO), flexibiliteit, inrichting van autorisatieniveaus (rollen & rechten), performance, zoekfunctionaliteit, meertaligheid en social media integratie. Blink zal zelf de vormgeving verzorgen.

Binnen de dynamische uitgeverswereld wordt het verwachtingspatroon van de consument bepaald door goedwerkende, gebruiksvriendelijke, professioneel ogende websites.  De nieuwe websites worden responsive gebouwd waardoor ze geschikt zijn voor tablet en mobiele telefoon. De vorige sites waren niet responsive en Blink wilde de kwaliteit en de service aan bezoekers van de websites verbeteren. De nieuwe sites moeten aan alle soorten bezoekers heldere informatie kunnen bieden; aan zowel abonnees als niet-abonnees en aan zowel kinderen als hun ouders en leraren.

Blink is een jonge uitgeverij met passie voor kinderen en onderwijs. Blink ontwikkelt sprankelende, educatieve concepten voor thuis en op school. De missie van Blink is om kinderen uit te dagen om te leren en zichzelf en hun talenten te ontwikkelen. Blink maakt alle uitgaven in nauwe samenwerking met leraren, ouders én kinderen, zodat ze altijd precies aansluiten bij iedere leeftijdsgroep. Deze missie staat ook centraal bij de bouw van de nieuwe websites.

“Kinderen staan centraal in alles wat we doen. Al onze uitgaven worden ontwikkeld in samenwerking met kinderen, jongeren en de mensen die hen omringen: ouders, opvoeders en leraren. Door altijd uit te gaan van het kind, van zijn interesses, leefwereld en ontwikkelingsniveau kunnen we tijdschriften en lesmethodes ontwikkelen die op een natuurlijke manier aansluiten bij zijn belevingswereld en die door kinderen en jongeren worden omarmd. Wij geloven dat dit de beste manier is om leer- en ontwikkelingsresultaat te bereiken”, zegt Eelco Heuvelmans, project manager digital bij Blink. “Wij hebben gekozen voor Swigle om hun track record en omdat wij denken dat zij onze missie goed kunnen vertalen naar een praktisch werkende en solide technische oplossing”.

De start van de bouw vindt nog dit jaar plaats en de eerste website zal in het eerste kwartaal van 2015 live gaan.